23 november 2010

Dyrt nöje!










Idag har jag varit och besiktigat bilen, undrar varför det alltid ser så tråkigt ut på och runt bilbesiktningsställena??? För det GÖR det!!! Sen att killarna och tjejerna som jobbar där innanför de trååååkiga väggarna är hur trevliga som helst kan ju kvitta när det är rent utav deprimerande bara av att svänga in på parkeringen till denna inrättning.

Kanske är det för att det är så förknippat med nervositet om huruvida den gamla rishögen ska gå igenom utan tvåor eller inte. Antalet gånger man gått igenom detta helvetiska nervösa besök är otaliga till antalet tycker jag, kan ju vara för att man inte är purung längre och därför har harvat igenom ett stort antal av dessa rishögar.

Bilen, pärlan som jag är ägare till nuförtiden är dock av "nyare" modell i mina ögon, en -05;a rullades in till sin andra besiktning. Men tro nu inte att man kan slappna av för det...som jag naivt trodde. Ånej...det blev allt en liten (dyr) tvåa i detta protokoll. Som om inte det är nog så har den lilla pärlan börjat indikera att det är dags att den vill ha sin årliga lilla service.

Jag ser tusenlapparna fladdra förbi i en hiskelig fart....precis nu när det är dags att köpa julklappar.....Mohahahahaha...roligt va?! Nä jag kan absolut hålla mig för skratt!!

Som om inte detta är nog så fick jag skämmas ögonen ur mig när jag rullar in med världens skitigaste bil BÅDE in och utvändigt....bad om ursäkt naturligtvis och fick till svar att detta är ingenting, jag har sett MYCKET värre, en klen tröst men dock en liten tröst.

Ikväll slickar jag mina sår och kurerar min oro över hur skiten ska betalas med glögg och pepparkakor, det lägger sig som bomull kring hjärtat och bedövar för stunden.

Nu fattas det bara att räkningen från Landstinget dimper ner i brevlådan....vintersolsresan ska betalas med 80 kr/dygn. En billig resa men dock dyr räkning när den kommer.

Nä nu har jag gnällt färdigt för idag...då känns det med ens liiiite bättre ;-D Får väl be maken ta ett extrajobb....sälja r***n i hamnen eller nåt *fniss fniss* eller inte.....Det ordnar sig alltid, det är väl lustigt, men det gör det!

Förresten är det någon som vill köpa en bättre begagnad skitig Nissan kombi??????

"Bilen är ett teknisk verktyg som gör det möjligt att nå betydligt snabbare till nästa verkstad, än vad vi skulle kunna till fots."
//Helmar Nahr

4 kommentarer:

  1. Så ska det tas: med humor!!
    (och glögg)/ Kram Lippe

    SvaraRadera
  2. Jag är faktiskt på jakt efter en ny bil. Har för tillfället ingen alls och börjar tröttna på att gå och bli skjutsad av andra.
    Men om den är skitig...jag vet inte...nej jag tror jag avstår...*blink*
    Ha en bra dag!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  3. Oh, den såg teknisk & fin ut, hahaha. Ja, bilar kan bli dyrt=)
    Vad mycket snö vi har nu. Ni har väl oxå det=) Vad säger kisarna & Ester om snön. Ragnar kanske kan få gå ut i koppel och kolla läget=)
    Önskar er en toppendag!
    Kram bloggisvännen

    SvaraRadera
  4. Bilbesiktning... roligare kan man ha.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja