01 november 2010

Naturens under












Måndag....

Kvart över tio är klockan, jag har precis stigit upp. Behöver jag säga att natten har varit pestig? Men nu är det morgon för mig och jag ska alldeles strax ta en promenad med hunden för att sen kunna äta frukost och läsa morgontidningen i lugn och ro, sådär vid middagstid.

Idag är det bara jag här hemma, mannen jobbar, stora dottern åkte hem igår till sin lägenhet och sonen sover hos en kompis. Ingenting står på min agenda idag, skönt. Jag behöver nog denna dagen till att bara vara, för att samla kraft till resten av veckan eller kanske bara till natten som kommer.

Igår söndag var jag ute i naturen med min kamera, jag blir alldeles förstummad av dess skönhet. Bilderna vid vattnet ser ut som om de vore tagna i svart/vitt men de är de inte, de blev svartvita av naturen.

"I stillheten finns liv, i stillheten är du aldrig ensam."
Ferdinand Finne

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja