18 december 2010

Turning Torso

I´m alive.....

Turning Torso....mingel på hög nivå! Det var lite coolt faktiskt, jag tittade ut och skänkte er alla en tanke faktiskt och jag fick känslan av att det var många av er som "var med mig"....

Shit vad högt det är.....

Julbordet intogs i en annan byggnad, gallerian, och detta var supergott kan ni tro. Massor av godsaker slank med lätthet ner i denna mage, allt från sill till knäck....

Jag som inte druckit alkohol i någon form på två år sörplade njutningsfullt i mig lite vin och faktiskt t.o.m två Jägermeister. Allt på väldigt lång tid så jag inte blev yr i bollen ;-D Men det var gott och trevligt att få känna det röda vinets runda smak i gommen.

Under sittningen var det mycket trevlig underhållning av www.festingarna.se De var mycket roliga och kunde verkligen roa en hel matsal. När vi hade ätit färdigt förflyttade vi oss till en annan lokal och där svidade de om från sina roliga kostymer till att förvandlas till ett riktigt bra coverband.

Nu undrar ni ju säkert hur kroppen klarade sig.....

Om jag ska vara ärlig så skulle jag lyssnat på min kropp och åkt hem vid åttatiden....det var då den gav sig riktigt tillkänna. Nu gjorde jag ju inte det utan jag stängde av och låtsades inte om den....

Vid tolvsnåret ringde vi efter A som kom och hämtade oss. Hemresan var allt annat än skön kan ni tro, vi fick stanna på vägen så att jag fick ut och ändra läge och sträcka på mig. Det var en ren plåga och jag har aldrig upplevt en längre bilresa tror jag.....då ville jag bara lägga mig ner och "dö" lite. När vi kom hem fick jag hjälp av med kläderna och hjälp med att komma rätt i sängen, tack min älskade!

Jag somnar av utmattning och sover oroligt fram till morgonen då det är dags att stiga ur sängen.....hahahaha vilket skämt....Jag kan berätta för er att denna kvinna såg till att få i sig tabletter så fort som det bara gick!

Dagen har sen varit smärtsam och vid tre orkade jag inte mer utan då fick sängen sig en påhälsning ;-) somnade där som en stock och vaknade för en timme sedan(sov i 5 h). Åh, det var skönt, jag vaknade och mådde lite bättre!

Om det var värt det.....?? Ett tag tyckte jag absolut inte det men nu i efterhand...jo, det var det för vi hade en fantastiskt mysig kväll. 

Vi var fint klädda och vi fick några mysiga danser med varandra maken och jag. Atmosfären var skönt avslappnad och glädjen över att kunna vara med var stor.

Ni kan tro att jag har en man som är guuuudasnygg i kostym, jag är så stolt över att han är min.

Nu ska jag surfa runt i bloggvärlden en stund, tills orken tryter.

Hoppas ni har det bra allihopa, jag är så glad att ni finns och varje tecken på att jag har läsare värmer i själen. Jag tittade på min statistik innan och den står på över 9000 sidovyer....tänk...lilla jag...betyder något för någon annan...


Må väl/caja

6 kommentarer:

  1. Klart att du betyder! Massor! Lika mycket som du tycker att du får sprider ju du, minst!!
    Skönt att se dej vid tangenterna igen :)
    Och tji fick kroppen, Caja bestämde igår, haha!
    Och att du vilat idag beror endast på att du svirade så hårt, eller hur ;)
    Önskar dej världens mysigaste lördagskväll!
    Kramar Lippe

    SvaraRadera
  2. Vad glad jag blir, att kvällen blev lyckad!!! Ibland måste det ju kännas som en seger - att inte ge efter kl.8 utan klara ett par timmar till!! Denna kväll var du/ni verkligen värda. Hoppas ni kom ihåg en doggybag till mig ;-)
    JÄTTEKRAM till dig från mig / P3

    SvaraRadera
  3. Men vad är det som plågar dig? Lät ju hemskt det där..... :(( Tur att det var värt det, lite iaf *L*
    Kram vännen//Git

    SvaraRadera
  4. Oh Caja, vad roligt att ni var iväg=) Det låter så härligt när du skriver om din man, ni verkar så kära och har det fint=)
    Det lät ju som en helkväll med massa gott, roligt & mysigt! Ja, vi var med dig!
    Usch, vilken smärta du fick sen. Skönt att du fick några timmars vila sen. När man får så ont och ont länge eller hela tiden så kan man nästan få lite panik, man blir så trött i skallen liksom. Och att då ha folk runt sig. Du är en modig, min goa lilla bloggis!=)
    Vad fina vägarna är på andra inlägget. Jag älskar sådana vägar att bara följa med hundarna. Det ger en ro.
    Önskar er en härlig 4:e advent. Väntas nu er långa härliga söndagsfrukost=)
    Kramkram min fina bloggis

    SvaraRadera
  5. Ja du betyder något. Betyder mycket. För många.

    SvaraRadera
  6. Kärlek är livets väg.......

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja