03 december 2010

Vatten i mitt glas


Mitt vattenglas!

Glaset är fullt.
När glaset är fullt finns inga murar kvar.
När dropparna rinner över kanten sakta nedför den glansiga ytan till tonerna från den där låten från filmen som alla älskade.
Kan någon hälla ut mitt glas?

Någon som vill?
Någon som kan?
Någon som orkar?

Det ända jag kan göra nu är att sitta och titta på mitt vattenglas
Ensam i mitt mörker som kväver min hals.
//Andreas "Viggo" Viklund

"Jag tror att vatten är den enda drycken för en vis man."
//Henry David Thoreau

"Jag är säker på att Gud inte skapade vattnet för att det skulle drickas, för då hade han inte placerat så mycket salt i haven."
//Brendan Behan

"Det värsta man kan servera mig är isvatten. Vatten är giftigt, det visste redan Jesus. Han förvandlade vatten till vin så fort han fick syn på det."
//Sten Broman

Idag får ni lite prosa och citat om just vatten. Denna ädla dryck täcker för närvarande faktiskt hela Sverige om än i en annan form.

Ur högtalarna....naturligtvis låtar om just...Vatten ;-D

Jag gillar vatten, Skål!

Må väl/caja

3 kommentarer:

  1. Så underligt :) jag går oxå i vattentankar! Tankarna går till stackarna i Östersund som inte kan dricka sitt kranvatten rakt av. Kanske inte bara skulle tänka utan faktiskt skicka upp en tank med friskt vatten från min helt parasitfria källa??
    Fredagskram till dej, hoppas du får mys!!!

    SvaraRadera
  2. Vatten... tycker jag om.
    =)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej! Oj, vad det finns mycket om vatten sådär poetiskt, haha. Fint!
    Jag dricker jättemycket vatten. Vårt kranvatten är gott här. Stackars de som har dåligt vatten tex i Östersund.
    ikväll blir det Idol=)
    Kraaam

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja