11 januari 2011

Färglös nostalgi från mobilkameratiden

Min allra första bloggbild.

Lilla snigel akta dig...

Stenar på fat...regnvatten...

Bänken vid busshållplatsen.

Ljuslila blomma.





Vit ros från Bosjökloster.

Ros från slottsparken.


Svavelstickor...

Från en utflykt....

Spegelbild i vattenpöl.

Öland.


En älskad storasyster.


Letade i galleriet...tänk, det är inte längesedan jag började blogga. Vad mycket som hänt. Bilderna tagna med mobilkamera..det gjorde mig nyfiken på att utforska nya områden. 

Det är här jag är nu! I just detta nuet...till sommaren ska jag titta tillbaka på det året som gett mig så mycket trots alla tårar och smärtor....Mitt bloggår! 

"Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet."
//Stig Johansson


Må väl/caja

15 kommentarer:

  1. Hej Caja!
    Vad fina bilder, ibland tycker jag att det är fint med svart/vita foton=)
    Hahaha, du är så go=) Jag ska nu läsa den boken i mitt inlägg "En plats i solen" av Liza Marklund. Du kanske missuppfattade inlägget=) Jag var kanske otydlig. Ska kolla igen=)
    Du undrade om bil & körkort. Jag har haft körkort sen 1992 då jag var 19 år (så snart har jag haft körkort i 19år), men har ingen bil just nu. Ska köpa snart=)
    Ja, jag går till bibblan ibland. Ibland kan jag få mina ryck & läser då allt en författare har skrivit som tex med Holst. Då tycker jag om att kunna låna böcker.
    Men annars tycker jag om att köpa dem. Det luktar så fint & knarrar på ett speciellt sätt med nya böcker & det kan ge mig en härlig känsla i bröstet=)
    Hoppas att du får en underbar dag min fina bloggis!
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder, svart-vit kan bli riktigt fint!

    SvaraRadera
  3. Ju, jag har inte det som krävs för att se din mejladress ... om du lämnar en kommentar hos mig med den så skriver jag bara av och raderar den så ingen ser den.

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder, igen! :)
    Ha en underbar dag, här vräker solen ner och snö och is rasar från taken.
    Kramar till min vilda blogg-syrra!!

    SvaraRadera
  5. Har bara tok-vänt på dygnet!! Blev ju dålig av pillren och då bestämmer magen om man får sova eller inte, mest inte! Så när jag väl somnade fram på småtimmarna sov jag till 10.00!! Käre far kom lagom till "morgonkaffet" så vi satt en stund på min trappa med kaffet och, håll i dej nu, SOLADE!!! Nu skickar jag ner solen till dej för nu står den så lågt att den inte når över skogen längre. Kram min solstråle!!

    SvaraRadera
  6. Vilka själfulla bilder! Det är som jag har sagt förr... det är inte kameran som tar bilderna, det är fotografen ;0).

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  7. Sv: Jag är så glad för mina följare så jag har valt att presentera er på det viset!
    Tack Caja för en väldigt fin blogg och för att du följer min blogg!

    Ha en fortsatt härlig vecka!

    SvaraRadera
  8. Har varit inne på Kärvegård och gjort en "Lassie"!
    Kul gumman, du förtjänar att presenteras stort, flera gånger om!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jag kämpar fortfarnde med mobilen, men planerar ett kamerainköp framöver.
    Har du kanske förslag pa bra/billig spegelreflex/systemkamera??

    Lippe ska alltid vara värst...men vem vill sitta och sola en dag som denna? *fnyser*

    Ha en fin dag!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  10. Vilka underbart härliga bilder!Bara så fina.Ha en skön kväll.Varm kram Rita ♥

    SvaraRadera
  11. Älskar svar och vita bilder. Dina foto ger alltid mersmak!

    SvaraRadera
  12. Hej Caja! Kul att du hittade till min blogg och att du gillar musiken. Det är härligt att sitta o lyssna här hos dig också :)

    Ha en härlig vecka! / Jenny

    SvaraRadera
  13. Oj så mycket du skrivit se sist.
    Snygga bilder somvanligt. Ska kolla in din fotoblogg förstås.

    Sov Gott, Kram

    SvaraRadera
  14. Hahahahaha! Vad ända in i glödheta är "äggost"??? Kan få recptet på det? Eller det kanske är något man får på recept!? Kalvdans har jag ätit men aldrig äggost!!!

    I kväll hittar jag dej överallt och jag skrattar så att Alfasonen kommer ut från sitt rum och bara undrar hur jag mår....och om jag inte ska ta ner armen snart!!!
    Hahahahaha, fniss och snörvel, jag fattar inte hur livet innan Caja funkade!!
    PS vinnare utsedd!
    Kram (fast bara med EN arm ikväll)

    SvaraRadera
  15. nÄSTA GÅNG SKA JAG HA EN TÄVLING RIKTAD I INNEHÅLLET TILL SKåNSKA BRUDAR MED MULTIPELLA PERSONLIGHETER!
    sOV GOTT NU, BÄGGE TVÅ, ALLA TRE, ELLER FYRA?
    aSCH, SOV GOTT ALLIHOPA!

    (Hatar Caps Lock!) Skyller på armen...

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja