10 januari 2011

Skitmåndag....eller???

Då fick man åter igen då...

* Koka morgonkaffet själv hade nästan glömt hur det var
* Hämta tidningen själv hade nästan glömt hur det var
* Bli väckt för att köra sonen till skolan hade nästan glömt hur det var

Om jag sätter klockan?? njae...jag blir väckt när det är dags att gå ut och tina upp bilen typ...så jag ska inte klaga. Hunden är utfodrad och har varit ute...sonen har utfodrat sig själv och har varit på muggen (han slipper gå ut) Så jag har det mycket bra...jag ska bara vänja mig igen...!

Dock Ä.R det ju måndag och ni som varit med ett tag vet att jag inte är så förtjust i dessa...idag har jag knappt hunnit med att känna efter...


Jag gör det nu....

Nja..tja...det verkar nog att vara en ganska ok måndag detta. Trots det så ska jag efter att ha sörplat i mig det egenkokta kaffet och läst den egenhämtade tidningen ta en lur till under dunbolstret. 

Hade tänkt att lägga in en bild på mig själv men jag har en BAD HAIRDAY!!

Godmorgon och godnatt världen! Kan man säga godnatt när klockan är över åtta....???

Må väl/caja

10 kommentarer:

  1. Hihihi...jag lämnade dottern på skolan kl.8.00 och tänkte också nu efter att ha bryggt mitt eget kaffe och ätit en smörgås att jag skulle krypa ner under täcket och bara sova en liten stund:) Upptäckte då att jag glömde ta med dotterns "tjockbyxor" till skolan så nu måste jag starta bilen igen och bege mig dit:( Men seeeen kan jag ju sova:):)
    Hoppas du sover sött där under dunbolstret!!!
    Vi höres!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Här är också en som släpade sig upp innan gryningen och har en plan på att återvända till sängvärmen. Tänkte jag skulle ut på ett liten utflykt idag så jag tog x-tra tabletter igår för att ladda så de ända utflykterna i dag blir med min ända till toan eftersom magen inte godkände medicineringen. Verkligen en skitmåndag!! Hata!
    Men nu tar jag nog och drar täcket över huvudet och så är det bättre när jag vaknar
    Kram på en måndag :)

    SvaraRadera
  3. Hi, vad mysigt att krypa ner igen=)
    Vad duktiga ni är som städat ut julen. Jag ska göra det i veckan jag oxå. Tycker bara att det är så mysigt med min julgran, haha.
    Hahaha, jag skrattade när jag läste BAD HAIRDAY=)
    Kram, önskar dig en skön dag

    SvaraRadera
  4. För att få lite motvikt till alla hemska måndagsmorgnar som det skrivs om i bloggarna,så vill jag tala om att jag haft en bra måndagsmorgon och inte har jag dragit täcket över huvét heller. Jag vaknade av ett välkomnande ljud. Vattenkokaren brusade lite.
    Då är det dags att stiga upp för då står frukosten på bordet - med tidning och allt. Och inte behöver jag gå ut. Har suttit och funderat över matsedeln för de kommande 3 dagarna. Nu är det klart och en liten stund vid datorn - sen skall jag snygga till mig. Vi spelar bridge i eftermiddag. Är lite ringrostig, det var ett tag sedan vi spelade.
    Nu ska jag titta på din andra blogg. Tack för den fina musiken du bjuder på. Hoppas resten av din dag blir bättre än morgonen.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  5. Jag hatar egentligen måndagar. Men idag är jag fortfarande lite "hög" efter gårdagens firande. Vilket kul kalas!
    Kan inte avgöra om du eller Lippe hade sämst bordsskick. Men det spelar ingen roll, det var helkul att ni kom!! *blink*

    Nu börjar vardagen igen. Ska strax hämta ungarna i skolan!
    Ha en skön dag, trots allt!
    kram Elle

    *dansar till musiken*

    SvaraRadera
  6. En glad måndag blev det för mig efter att jag lyckades sparka ut Deppian som ville knuffa mig tiibaka till min sängs värme och nu städar jag:)

    SvaraRadera
  7. Känns inte som om min måndag börjat riktigt ännu. Jag är sen i starten och har bara hunnit med kaffe, tidning och "Hem till Gården" (min hemliga last) ocvh snart ska jag gå till frissan och färga håret och klippa mig. Spännande värre!
    Min bästa tid är kvällar och nätter!

    SvaraRadera
  8. Hej! Tack för titt hos mig! Kul :D

    SvaraRadera
  9. Ingen sömn i natt. Dottern gick hemifrån kl 04.30 för att ta buss till Malmö och vidare norrut. Hon steg upp kl 03 och då hade jag fortfarande inte somnat. Jag blir tön (skånska för tokig) på att inte kunna sova - har dock varit på jobb som en zomie...

    SvaraRadera
  10. Tack söta Caja, jag mår lite bättre nu så jag har precis vågat äta lite så nu längtar jag till kvällen så att jag kan sova igen!!
    Och ja, på nästa kalas ska vi sköta oss så fint att de inte kommer att känna igen oss!! Bra att du hittade det där om kursen, jag hade tänkt att prata med dej om det:)

    Kramar hela kvällen!!!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja