21 juni 2010

Fikasugen


Onlinefika!

Måndag igen....
Tänk att de där måndagarna måste dyka upp sådär himla regelbundet, vem ska man kunna skriva till för att de ska tas bort i almanackan? Det går nog inte va??...jag ska försöka acceptera att de finns.

Ibland är måndagarna ganska ok faktiskt, denna verkar vara en sådan dag....(ler)

Sonen (M) och jag har rensat ut alla hans för små kläder så nu har han fint i sin byrå, det var skönt att få det gjort! Det var en sak av alla saker man borde ha gjort för längesedan....Såg du K, jag skrev borde inte MÅSTE.Jag har väldigt få måsten (vissa kommer man ju inte ifrån), jag orkar inte med dem så de har blivit borde istället....det är lättare att bortse från dem.

Jag måste berätta för er om L som är min nya "måndagstrappfikavän", man blir glad bara man hör ordet. Vi fikar online för att vi bor så långt från varandra.

Idag fikade M och jag på saft och kex, L drack en dubbel latte och smaskade på några oreos (var tvungen att googla det hahahaha). Sådana ser goda ut L!!

L har ingen trappa att fika på som jag har så hon fikar på sin balkong, där har hon fin utsikt och hör glada barn som leker strax nedanför ;-D. Det är inte dumt det heller!

Denna nya vänskap för mig bakåt i tiden...till den tiden då man var barn och hade brevvänner. Dessa vänner bodde oftast långt ifrån ens egen hemort och man lärde känna dem genom breven och ett litet foto....minns ni?? det var ganska kul!

I dagens IT-tider skaffar vi oss fler vänner och kontakter via olika sidor på datorn, samma sak som förr fast enklare! L och jag "känner" varandra via fb.

Vår måndagstrappfika i solen var god trots det torftiga kakutbudet men man tar ju vad man har ;-D Hur var din fikastund idag L? (kram)

"Jag älskar att frottera mig med det fina folket, de som är vackra på insidan!"
caja

"En kompromiss är konsten att dela en kaka så att var och en tror att hon fått den största biten."
Winston Churchill

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja