14 juni 2010

Självmord, knäckt av sjukregler och utförsäkring




R.I.P Liza m.fl...

Så, då har det hänt...inte första gången men nu finns det ett stort reportage i dagens kvällstidning och detta har jag väntat på. "Liza knäckt av de hårda sjukreglerna" jag tror att ni förstår att Liza inte lever längre, det var ett val hon själv gjorde. Eller var det ett eget val?? Jo, det var det att utföra själva handlingen men på vägen dit blev hon alldeles säkert påputtad av systemets regler och de som utför dem (min egen åsikt). De är naturligtvis alldeles ovetande om följderna av ordens betydelse, vi är bara ett namn på ett papper (en i statistiken).

Jag sa när de nya reglerna kom (och då var jag frisk) att "nu vill dom verkligen att folk ska ta livet av sig"! Detta var i Juni 2008, jag undrar hur många som är före Liza och hur många som kommer efter?!

Jag läste häromveckan om en annan kvinna, utförsäkrad och helt utan pengar....läkare intygar om att hon aldrig mer blir arbetsför, FK säger att hon kan arbeta 100% och arbetsförmedlingen vill inte ha med henne att göra för att hon är för sjuk för att arbeta. Inte ens en inkomst i form av socialbidrag fick denna kvinna för hon är gift med en man som har en inkomst! Visst är livet härligt :-/

Dagens största riskvast utlyser jag till de som fördärvar för oss andra.....det finns ju en som kallas "Lisebergsmannen" tex. och han är inte den enda.

Dagens bild: Korset, sätter jag in för Liza och alla andra som har gått hennes väg och för de som kommer att göra det av denna anledning. Orden i korset: "Ord ger livet meningar" kan tydas på många olika sätt. Försäkringskassans och makthavarnas ord om livet ger det en väldigt speciell mening......

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja