15 juni 2010

Om tröthet och längtan


Sömnlöst!

Så då var man här igen...ännu en natt där sömnen inte vill som jag. Inatt skulle jag verkligen behöva sova, klockan ringer sju...ut med hunden, duscha klä på sig. Skynda skynda bussen går tio i nio. Åh dessa förbenade busstider som MÅSTE passas, allt var så mycket enklare när man kunde ta bilen dit man skulle/ville.

Det blir många dygn med väldigt få sovtimmar. Märkligt att det inte kan vara lagom, antingen är det så eller så sover jag massor massor...det kvittar förresten vilken "modell" det är för jag är lika trött och energifattig ändå. Jag har faktiskt lite (och ibland mer) energi när jag sitter här, det är härligt. Jag måste gå igenom noga och många gånger så jag ser vad jag skrivit hahaha annars kan det ju bli alldeles tokigt (och ändå finns den där rättstavningsmojen). Det är en massa röda vågor under vissa ord här....men det är mina egenkomponerade så de får vara så, det röda försvinner ju sen.

På tal om rött så kan vi prata om bilden ni fått av mig nu.....FÅR jag lov att presentera: Röde Ragnar (fanfar)!!! Röde Ragnar är mitt nya husdjur, ja förstås så bor han ju inte här än. Han bor hos T, i köket! Jag längtar tills han flyttar hem i Augusti.

"Det är bra att längta ibland, när man gör det av rätt anledning...."
caja

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja