30 juni 2010

Kommunarbetare med objuden gäst


Peace!

Jag har en önskan om att kunna sluta fred med min smärta, den som har intagit min kropp. Den har slagit sig till ro där utan att jag gett den lov och inte f-n betalar den nån hyra heller.....tvärtom det är jag som får betala för att den bor där! Märkligt va, så fungerar det ingen annan stans.

Aha....det är kanske det man ska prova....om jag går in på banken och frågar om de vill betala min del på lånet...lånet på huset där jag (läs vi) bor...gör dom det då? Näpp det gör de då rakt inte...det är bara snällt att betala sin hyra....JAG vill också inkassera hyra från min inneboende!

Oj vad det hade blivit mycket....jag hade köpt mig en ny säng på direkten. Min kropp mår inte bra av den vi har men bidraget från FK tillåter absolut inga sådana utsvävningar. Jag sökte bidrag från kommunens fonder men de gav naturligtvis ingen avkastning i år...typiskt va. Till saken hör att jag har mitt arbete i kommunen och skadade mig i jobbet men nej, icke en enda krona från denna instans.....hade nog inte räknat med det heller. Får man varken jul eller sommarhälsning (hade blivit jätteglad över ett vykort) så kan man nog inte räkna med något större heller.....alla jobbar ju på och är inne i sitt, då glöms den lilla människan lätt bort och så är det kanske vad vet jag?!

Ursäkta om jag låter sarkastisk och ironisk.....fast lite sanning ligger det i vad jag säger. Sömnen har lyst med sin frånvaro i natt och det sätter sina spår i tankevärlden.

"Detta är bara en sådan dag...den ska genomlidas, tills imorgon!"
caja

"Människans villkor är sådana att smärta och möda inte bara är symptom som kan avlägsnas utan att själva livet förändras. Det är snarare hur livet självt känns, tillsammans med den nödvändighet till vilket det är knutet. För vanliga dödliga skulle "gudarnas bekymmerslösa liv" vara ett livlöst liv!"
Hannah Arendt

"Smärtan är endast värdefull när du vet att du har lärt något av den!"
Henry Havelock Ellis

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja