29 juni 2010

Funderingar vid havet






Sand!

Idag har jag varit på stranden med min underbara syster. Syster Yster kallar vi varandra ibland....jag älskar min storasyster till månen och tillbaka. Alla som har en storasyster vet nog hur det känns, ni andra får låtsas ;-)

Vi hade några ljuvliga timmar där på stranden, bada ville vi inte i det gröna vattnet men vi hade egentid med varandra eller heter det kanske systertid då......Ja det gör det nog...så bestämmer vi!

När man ligger så på stranden så finns det mycket att titta på...eller många rättare sagt. Vi "målade" upp inre bilder om några av dem.....hur de bodde, vad de jobbade med etc. etc. Undrar om någon gjorde så om oss...dessa "småtokiga" systrar...och vad sa dom då?? Det får vi aldrig veta och det är kanske bäst så hahahaha....Tusen och åter tusen tack för idag älskade storasyster yster, det finns inga som oss ;-D!

Jag skrev idag två ord i sanden: HOPE och FAITH......jag VILL hoppas och jag VILL tro!

Ibland när jag är ute bland folk så kan jag känna att alla tittar på mig, det är när jag tror att det syns att jag har ont. Då kan jag skämmas....jag vill inte att de tittar, kanske tycker synd om (usch hemska tanke) och det gör de nog inte heller men det KÄNNS så och det är en känsla som är olustigt otillfredsställande. Förmodligen är det så att ingen eller nästan ingen tittar, jag tror inte ens att det syns så mycket för jag kamouflerar det någorlunda väl...men bara känslan gör att tillvaron känns orättvist. Jag gillar inte orättvisor här i världen, det blir kanske bättre i nästa värld!

"En syster är en person som sträcker sig efter din hand och rör ditt hjärta!"
Marion C. Garretty

"Hopp är ingentin annat än tro"
Jean Cocteau

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja