01 juli 2010

Om Lady Di och i kohagen






Kor!

"Om kossor kunde flyga så skulle alla gå runt med paraply"

Idag får ni tre foton på ljuvliga kossor, dessa mötte jag igår när jag var ute och promenerade ;-)) fina va??!! I dagens lilla inlägg vill jag inkludera en bit av en sångtext som jag tror att alla eller nästan alla kan utantill. Jag tycker att den är mycket mycket passande till dagens bilder....

Du ska inte tro det blir sommar,
ifall inte nån sätter fart.

På sommarn och gör lite somrigt,
då kommer blommorna snart.

Jag gör så att blommorna blommar,
jag gör hela kohagen grön.

Och nu så har sommaren kommit,
för jag har just tagit bort snön.
Astrid Lindgren

Visst nynnade ni den när ni läste texten.....om man blundar kan man nästan höra barnen i kyrkan på skolavslutningen....prova....

Denna dagen vill jag att vi tänder ett ljus för Lady Diana Frances Spencer som skulle ha fyllt 49 år idag om hon hade fått leva. Hon är sörjd av många, många människor sedan hon slutade sitt liv i en bilolycka d.31 Augusti 1997

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja