06 juli 2010

Änglar


Skyddsängeln!

Idag får ni ett foto på min nya lilla ängel....visst är hon fin?! Hon fick sin plats på trallen bland blommorna.

Jag läste en väldigt fin sak om änglar (postat av "lady") här på nätet och vill dela med mig av den till er:

Alla har vi hört om människor som är riktiga änglar. Men det kanske har en mening. Kanske finns det änglar mitt i bland oss?
Jag tror att det finns människor på jorden som föds med förmågan och uppgiften att skydda och göra gott. Sådana människor som det riktigt lyser värme om. Sådana som inte riktigt hör hemma på jorden. Även såna människor kallas änglar. Och kanske dom är mer verkliga än guds godhets väsen? Jag är av den meningen att riktiga änglar med magiska egenskaper finns runt om oss och vakar över oss.

Vackra tankar, tänkvärda......Änglar, VISST finns dom...jag känner flera stycken ;-)!

Här kommer även en dikt till er om vår skyddsängel, författare okänd.

En skyddsängel bor i ditt inre,
ingen kan se den, ingen vet om den.

Den finns i ditt hjärta, den ger dig tröst och stöd.
Finns där för dig alltid, när tårar rinner...
men även när glädjen strålar!

Dess vingar må dig kittla,
tills du skrattar av glädje!

Den finns där tills våra dagar tagit slut,
men fortfarande finns den....

Du fick den vid din födsel,
av dina förfäder i himeln!

Av de som dig älskar,
mer påtagligt än själva livet.

Ett stöd för dig för alltid...

Med vingar av dunlätt kraft,
med ömhet och värme.

Den vakar över dig,
livet ut...

Och när dagarna en gång tar slut,
följer den dig på vägen.

Följer dig hem till de dina!

Den glittrar och lever i ditt inre,
din ängel överger dig aldrig!

Den finns genom livets alla dagar.

Den "flyger" i dit inre,
ger dig kraft och glädje!

Ni som känner mig vet att änglarna har stor betydelse i mitt liv, ni har kanske rentutav väntat er ett inlägg om just dessa ljuvliga väsen *ler*. Man kan inte annat än att älska dem......i alla dess former.

"Vi är alla änglar med endast en vinge,
och vi kan endast flyga genom att omfamna varandra"
Luciano de Crescenzo

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja