07 juli 2010

Förändrad är jag....







Nu/då!

Idag kommer jag att summera nutiden mot dåtiden......rakt, ärligt, naket så som det är.....idag!

Sjukskriven-Arbetande.
Gör så gott jag kan mamma-Glad mamma.
Ibland, trött på allt-Levnadsglad.
Åker buss och tåg-Älskar att köra bil.
Rundare än förr-Lagom rund.
Ledsen-Glad.
Gråter-Skrattar.
Trött-Nattuggla.
Hemmasittare-Fikasugen hälsapåare.
Gör så gott jag kan fru-Glad fru.
Hjälpberoende/behövande-Självständig.
44-42
Kroniska smärtor uppifrån och ner-Sällan ens huvudvärk.
Ont i själen-Har jag haft förr.....
Ljudkänslig/irriterad-Musik, HÖGT!
Har en egen blogg-Det räckte med Face Book.
Fattig-Hade ok lön.
Ickerökare-Rökare.
Alkoholfritt-Rött vin ibland.
Ogillar tillvaron-Livet är underbart att leva.
Odlar örter, har blomsterhörna-Blomsterkrukor på trappan.
Vill dansa men kroppen säger: NEJ!-Älskar dans!
Förtvivlan-Hopp.
Osocial(om man jämför)-Social.
Datanörd-Korsordslösare.
Ensam-Arbetskamrat.
Lugnare-Sprallig, busig.

Som i Smurfsången...Ledsen, Rädd och Ensam! Som väl är inte alltid, men visst är det en söt sång?! ;-D

Något som däremot INTE är förändrat är kärleken till mannen, barnen övrig familj och vänner!

Kära vänner, missuppfatta nu inte mina ord detta är en sammanfattning gjord för min EGEN skull. Inte för att någon ska tycka synd om mig/ömka mig! Detta är ett steg på acceptansens krokiga väg.......

Dagens bilder får ni av mig för att jag tycker att dom är fina!

Quantum mutaus ab illo-Hur förändrad mot förr.

"Titta först bakåt om du vill spå framtiden"
Konfucius


Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja