02 juli 2010

Roads? In the future there are no roads...



Vägar!

Vägar: raka, krokiga, backiga......
Jag är i mitten på mitt livs väg och den är sannerligen inte rak, jag förmodar att ingens är just rak för det hade väl varit ganska trist. Min väg är nog lite krokigare och beströdd med några fler backar (stoooooora) än många andras vägar. Det är kanske som jag inbillar mig, vad vet jag men det KÄNNS så!

Igår gick vår familjs väg till grannhålan där det var marknad, det var himla mysigt att strosa där i sakta mak hahahaha där märker ingen att jag inte kan gå så fort för det är det ingen annan som kan heller!!! Shit vad bra! Jag får försöka lura ut maken på fler marknader...åååååååh vad glad han kommer att bli *fniss* *fniss* Ni som känner honom vet ju hur han VERKLIGEN inte är vän med dessa årliga sammankomster. Ska kanske berätta om min idé en annan dag hi hi hi!

På kvällen grillade vi och det var verkligen en sådan där toppenkväll ;-))åh vad jag vill ha det ofta ofta.....Tyvärr (eller det var det nästan värt) hade vi lite (med betoning på LITE) vattenkrig och det sabbade min kropp TOTALT, j-la skit...vi gillar dessa våta roliga krig i vår familj och har haft många sådana under våra 14 år tillsammans <3

När jag sen skulle i säng så kunde inte denna kvinna klä av sig så det fick jag hjälp med......oj oj oj vad ont det kan göra. Det var bara att ta vb medicin och ta steget in i morfindimman, den infinner sig när man är sådär skittrött och vill bara sova men har jätteont annars är det ingen dimma. Tack och lov så har jag glidlakan i min säng....behövde dock hjälp med att få kroppen i rätt läge för att kunna slappna av någorlunda.

Vid dessa tillfällen så känns det som hela sovrummet invaderas av elefanter när det rör sig i den andra sänghalvan.......Gode Gud låt det trilla ner en ny säng från himlen, en där det inte känns av rörelser från den andra sängen....Nä det kan man väl inte be om...det var ju Manna som regnade ner hahahaha det vill jag inte ha (förlåt) för jag har mannagryn i skafferiet så det behöver jag inte!

Jag vaknade inatt vid halv fyra....känner trevande efter..KAN jag röra mig...och jo minsann det kan jag! Jisses vad skönt, det där allra värsta har lagt sig och allt ont är som vanligt igen!!!!! Hur glad blir man inte då för att inte djävulen slog klorna i kroppen för gott denna gången heller...för hur ska jag veta...jag kan inte vägen??!!

En av mina vägar bar idag in till orten där vi bor...där hade jag möte med G, denna underbara kvinna som jag haft turen att möta på denna krokiga väg. G har underbara händer som ger mig Taktil beröring, detta är en sann lisa för kropp och själ och den människa som ej har provat denna form av massage har missat avtagsvägen som leder er dit...vänd om vänd om och beställ en timme av denna underbara, njutningsbara upplevelse!

Det är himmelriket på jorden och allting stannar....jag vill vara där ofta ofta....men som vanligt styr plånboken. Jag är glad över de stunder jag kan vara där! Denna gången och nästa har jag fått av mina underbara nattakollegor, oooooh vad jag saknar ER!!!!!!! Ni ska veta hur mycket jag uppskattade er present till mig, kraaaamar till er ALLA!

"Det finns vägar som är så smala att man måste gå dem ensam"
Stig Johansson

Min väg ikväll går jag inte ensam, jag har min familj med mig och: guuud vad jag älskar ER!

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja