07 juli 2010

Från ett barn








Idag vill jag förmedla de ord som min son skrev ner på sitt block, det handlar om hans mamma. Alltså om mig!

Min mamma!

Min mamma är den bästa man kan ha.
Snäll och omtänksam så klart.
Lagar jättegod mat, gillar att laga det också.
Det är bra!
Hon har sina dåliga dagar,
då kan hon bli arg utan anledning.
Hon bloggar mycket och bra.
Älskar änglar väldigt mycket,
mycket mer än jag.
Min mamma är den bästa man kan ha.
Av Max

En tår rullade nerför min kind när jag läste detta fina, tänkvärda han skrivit.

Vi pratar mycket och ofta om allt och inget, som tur är så är vi duktiga på att förklara samt att säga förlåt.

"En son tycker aldrig att hans mor är ful, precis som en hund aldrig tycker att dess husse är fattig!"
Kinesiskt ordspråk.

"Barn är jordens levande blommor"
Maksim Gorkij

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja