09 juli 2010

Naken humor





Naket!

Idag mina vänner ska ni få en liten historia från gårdagskvällen. Den utspelades här hemma och har en liten "extraknorr" på slutet.....nyfikna?

Vår familj är ju förutom tvåbeningar även välsignade med tre stycken (snart 4) fyrbeningar. Charmtrollet Ester, en brun labbe/tollare. Sigge och Tjockekatten, två grafitgråa var och en för sig unika små varelser.

Nu är det så att jag likt en vallhund mer än gärna vill ha min "flock" samlad vid tiden då det är dags att krypa till kojs.

Ha ha ha ha...lättare sagt än gjort, tänker ni nu...
Jo då! Det vet jag att ni gör, i alla fall ni som själv är kattägare.
Visst??

Nu är det ju så att jag har väldigt ordentliga, "väluppfostrade" katter.....
....säger jag och himlar lite med ögonen.... ;-D ;-)
Kan ni se det.....

Lite sant är det nog för den lilla hoppan kommer alltid in på natten och vintertid kommer även Sigge in frivilligt. Sommartid är det nog inte lika roligt att komma in när matte kallar och alla villebråden är som aktivast: Jag låtsas att jag inte förstår det!!

Denna gårdagskväll kommer Tjockekatten sin vana troget in för att sova sin skönhetssömn.

Sigge, som då inte är lika beroende av sin matte (som matte är av honom) syns inte till. Nåja, jag är ganska trygg med att han är ute även på natten nu. Han finns på trappan när vi öppnar på morgonen och det får man väl vara absolut nöjd med tycker jag.

Vi låser och går upp en våning....

Mannen tar en dusch....då tycker jag att det kan vara läge att kalla en gång till på min käre Sigge. Smyger ner, öppnar...kallar...näpp, ingen katt kommer.

Men vänta lite, såg jag inte honom ute på ängen från fönstret när vi gick upp för trappan.....

Hoppar i ett par foppatofflor (Guds gåva till mänskligheten) "löper" runt huset...kallar...HÖGT...SSSIIIIIIIIIIIIIIGGEEEE...ssssiiiiiiiggggggeeeee...
Ni kan nästan höra det va?!

Och här , här kommer knorren mina vänner!

Där står jag och gastar på katten, i halvmörkret.....endast iförd mina alldeles egna "sydda" volanger (bilringarna) och orange foppatofflor....tur vi bor på landet, utan grannar!

Då! Då tittar mannen ut genom sovrumsfönstret......
Han flinar till lite, och säger; Det där, det var rätt så kärt!!!
Då ler jag kärleksfullt upp mot honom och säger...tack.

Nu undrar ni ju naturligtvis, kom katten in?? och jo, det gjorde han såklart ;-))

"Naken är jag, och så blev jag skapad. Inget är vunnet och inget är förlorat."
Miguel de Cervantes Saavedra

Dagens bilder är på djuren och mina foppatofflor...tänkte att det räckte så ;-))

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja