03 juli 2010

Kärlekens blommor





Rosor!

Idag får ni rosor av mig, det är kärlekens blommor. Jag känner en enorm kärlek till er, alla ni som står mig nära...ni vet själv vem ni är. Man kan stå nära på väldigt olika sätt, det är inte bara familj och vänner som står nära....det har jag fått erfara nu sen jag börjat blogga. Det finns en annan sorts närhet, en cyberkärlek, den är ganska trevlig faktiskt! Plutten, du skriver så fint idag om vardagsromanik, jag blir varm i själen när jag läser.....

Jag vill ge er en dikt som ofta läses vid bröllop men jag tycker att den passar bra i många sammanhang, så ta åt er folk både gifta, ogifta, närstende, vänner, bekanta...hela mänskligheten......cyberrymdsvänner den är även till er.

Er kärlek ska vara uppriktig.
Avsky det onda, håll fast vid det goda.
Visa varandra tillgivenhet,
överträffa varandra i ömsesidig aktning.
Gläd er med dem som gläder sig,
och gråt med dem som gråter!

Under tiden som jag sitter här lyssnar jag på en fantastisk låt som jag vill dela med mig till er: Just to hear that you love me//Faith Hill

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja