02 augusti 2010

Min dag idag




Himmel och jord! Eller var på skalan befinner jag mig idag!

Om jag tittar upp i en ljusblå himmel eller ser neråt marken där blommorna växer kan jag ibland komma att fundera på livets mysterier. De är ju när man tänker efter ofantligt många och ter sig i stor som liten skala!

Hade jag ställt mig samma fråga om jag tittat upp mot en regntung molnig himmel och en grå asfaltsmark.....

Förmodligen hade jag det, jag tror även att det är något som de flesta någon gång gör och inte bara denna kvinna som sitter vid "pennan"......

Tänk att egentligen är varje dag ett mysterium.....för fastän du tror dig veta vad den kommer att innehålla så vet du faktiskt inte om det föll sig just så förrän en ny har tagit vid.

Något att tänka på en dag när morgonen verkar grå...och ja, det blir kanske en sådan dag MEN den kan även komma att innehålla diverse olika små överraskningar. Vad vet man om det...ingenting faktiskt!

Min dag innehöll överraskningen: Du får nog ta och städa ditt hus! Den blev jag då inte så hjärtligt glad åt må jag säga men shit happends, det måste ju göras och nu mina vänner NU efteråt ser jag fram emot en kväll där jag kan sitta på min trappa och njuta av kvällssolen.

Om det inte kommer någon, och detta kan man ju då aldrig veta...så ska jag sitta på den alldeles för mig själv.

Vetskapen om att jag har ett hem som luktar rent och fräscht gör att jag inte behöver fundera nämnvärt över morgondagens mysterier utan jag kan ta dagen som den kommer.

Om det blir vackert väder kan jag ligga i solen och titta uppåt den blå himlen och emellanåt kan jag vända på mig och sticka ner näsan i gräset. Ett privilegium vi har här på landet, att kunna njuta av bägge delar ;-D!

"Mysterier är inte nödvändigtvis mirakel."
Johann Wolfgang von Goethe

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja