29 augusti 2010

Jag vill ha en egen måne




Sol, vind och vatten!

Ännu spelar syrsor,
till vindarnas sus.

Ännu rullar kulorna,
på skolgårdens grus.

Och än strålar solen,
på brunbrända ben.

Ännu ruvar fåglarna,
fast timmen är sen.

Det finns tid till försoning,
innan dagen är förbi.

För jag tror, jag tror på friheten
jag lever i.

Och är det inte verklighet,
så drömmer jag.

Sol, vind och vatten är
det bästa som jag vet.
Men det är på dig jag
tänker i hemlighet
Sol, vind och vatten,
höga berg och djupa hav.
Det, är mina drömmar vävda av.

Jag vill veta vägen,
till herdarnas hus.

Jag behöver att omges,
av en ledstjärnas ljus.

Det skymmer vid sion,
och natten blir sval.

Men än doftar blommorna,
i skuggornas dal.

Det finns tid till försoning,
innan natten slagit ut.

För jag tror, jag tror att livet,
får ett lyckligt slut.

Och är det inte verklighet,
så drömmer jag.

Sol, vind och vatten är
det bästa som jag vet.
Men det är på dig jag
tänker i hemlighet.
Sol, vind och vatten,
höga berg och djupa hav.
Det är mina drömmar vävda av.

Sol, vind och vatten,
höga berg och djupa hav.
Det är mina drömmar vävda av.
Mm, Ja, det är mina drömmar vävda av....
*Ted Gärdestad*

Sol, vind och vatten är tre av de saker som jag mår bra av att ha runt mig. Med vind menar jag nog mest en lätt svalkande bris i den soluppvärmda luften, fast det är klart...att sitta inne och höra vindarna piska utanför fönstret har även det sin charm.

Nu börjar det närma sig.....att jag får möta dessa tre element i ett alldeles för mig, nytt land....ensam, utan mina nära och kära. En utmaning jag ska antaga, hantera...nya människor som kommer för en tid att bli mina nära ska ta vid. Spännande och skrämmande....

Sänder en tanke till Ted där han sitter på "sin egen måne". Förhoppningsvis har han funnit sin försoning och kan titta ner på oss och bara *le* åt alla de tokigheter vi hittar på här i cybervärlden.

"Detta är M.I.N måne!"
*caja*

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja