01 september 2010

Dagens väder







Solen är tillbaka!

VÄDER. Hösten får vänta ett tag till. Nu laddar sommaren om - det blir sensommarvärme och högtryck hela helgen.

- Onsdagen bjuder på ungefär samma väder som under tisdagen, växlande molnighet, 16-17 grader och en viss risk för regn. Men därefter blir det högtryck åtminstone till mitten av nästa vecka, säger Jonas Höglund på SMHI.

Det klara vädret innebär även att det blir ordentligt kallt under nätter och morgnar. I norra Skåne och de inre delarna av länet finns det även risk för markfrost.

- Men dagtid lär temperaturen hamna runt 17-18 grader i skuggan.
Av Johan Dalén 31 AUGUSTI 14.49/www.skd.se

Denna härliga artikel läser jag nu på morgonen, visst är det underbart. Man kan inte annat än att bli...glad ;-D! Vi suger på sommarkaramellen ett litet tag till innan hösten sätter sina klor i oss och morgonfrosten nyper oss i näsan.

Jag ska idag låta mig uppfyllas av all den energi som morgonsolen ger mig och bara njuta av dagen som komma skall. Ta vara på den och lägga den på en plats i mitt hjärta för att kunna plocka fram den en dag när allt är grått och kallt.

Bilderna är nyss tagna uppe från vår balkong, daggen ligger kvar länge än men den mesta morgondimman har lättat.

"Solen, denna punktliga tjänare....."
Charles Dickens

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja