17 september 2010

Trött och lite arg

Hej på er alla!
Här kommer ett litet livstecken från mig ;-)
Det blir inte så långt då det är mitt i natten hör hos mig. Jag blev väckt av grannen som kom hemvinglandes (som vanligt)och förde liv....oftast registrerar jag det bara dock och kan somna om igen, men denna natt hade han nog tittat lite djupare i flaskan! Det som är bra är att han i alla fall har slutat röka på sin altan, det är förbjudet och det finns rökruta men han står nog lite över lagen tycker han grrrr....men en kväll fick väl denna kvinna nog och kastade mig inåt hans och väste att: nu får du faaanimej sluta röka på din altan för det går rätt in i mitt rum! Sen dess hälsar han knappt....om jag bryr mig...näpp inte ett dugg ;-) Mohahahahaha!!! Som jag kan, lilla jag!

Här är som vanligt mycket mycket varmt och luftfuktigheten är hög, ofta mellan 80 och 85 så ni kan tänka er hur fräsch man känner sig....men gott för kroppen är det. Häromkvällen så hade vi nästan storm, den var över på en timme men lite otäckt var det allt.

Tänk vad tiden går....nu har jag varit här i 10 dagar.....

Idag är det fredag och det kommer att märkas på alla här, det är skönt med lite ledigt till helgen då vi alla tränar mycket hela dagarna. Dessutom serveras det efterätt till lunchen!!!! GOTT, och den är såååååå efterlängtad ;-)

Jag nådde ett mål häromdagen som jag satt upp för mig själv, det var att komma runt med en boll från ena armen till den andra via nacken. Det kunde jag inte när jag kom utan då fick jag rulla den längs bröstet i stället, härlig känsla det där!

Jag har även fått lära mig att dagligen doppa händerna i paraffin, tjocka lager och sen in i "vantar" i tio minuter! Bra för ledvärken, och skönt dessutom. Akvarellmålning var jag med på i onsdags, det var skönt för själen det. Befriande liksom, den målningen blev ganska mörk men det var något jag var tvungen att "få ur" mig liksom. På onsdag kommer den att bli mycket ljusare!

Med träningen har jag fått backa en del, hjärnan ville för mycket och då var det ändå de lätta passen men jag har fått lära mig att lyssna bättre på min kropp så nu går det bättre och jag behöver inte känna mig dum de gånger jag inte gör som de andra eller avbryter. Det VET jag ju sen innan, men man VILL ju så gärna!

Oj, oj...thi hi detta blev visst ganska långt ändå...saknar er läsare ska ni veta men jag tröstar mig med att ni finns där när jag kommer hem.

Önskar er alla en härlig helg! Pussar och kramar!

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja