29 november 2010

Insnöad



Halv fyra vaknade jag....sedan dess har jag legat och hört på hur vinden sliter i träden där utanför sovrumsfönstret. Vinden sliter också i snön...det har kommit ganska mycket här där vi bor och jag kikar ut på vår lilla väg som går upp till huset. Jag konstaterar ganska snabbt att prognosen för att jag ska ta mig fram och tillbaka från att lämna sonen på skolan inte är god.

Som tur är så har man då denna älskade man som när han går upp ser problemet mer en gång, han går ut i snöovädret startar traktorn och plogar vägen åt den snörädda hustrun. Tack lovley, du är bara så bäst!

Som lön för denna möda gör jag naturligtvis goda jobbemackor åt min kära, det är det absolut värt!

Bilderna ni får är inte av så bra kvalite men ärligt...det var verkligen skitkallt att stå där i dörrhålet i bara pyjamasen och fota ;-D

Ur högtalarna till detta inlägg spelas naturligtvis "Let it snow" i lite olika versioner.

Må väl/caja

3 kommentarer:

  1. Här är gräset fortfarande rätt grönt *ler*...
    Nu ska jag stressa till skolan med barnen och hoppas att de inte ställer en massa konstiga frågor!
    Ha en skön dag!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  2. Godmorgon!
    Vad gulliga ni är mot varandra! Så snällt att han hjälpte till med skottningen & du md extra goa jobbmackor=)
    Vad tidigt du vaknade, hoppas att du fick sova några timmar=)
    Önskar min fina bloggis en toppendag!
    Kraaam

    SvaraRadera
  3. Snäll man du har. Klart han ska ha några goda "jobbemackor."
    Ha en fin måndag.
    Kram.

    Ps. Jag vaknade också så tidigt idag. Vissa nätter sover man sämre. Andra nätter bättre.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja